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Hansebubeforum » Vorbild » LTM1800 & AC700(Singapur) » Threadansicht

Autor Thread - Seiten: -1-
000 — Direktlink
26.04.2009, 06:55 Uhr
Marcus Chee





































Regards
Marcus

Dieser Post wurde am 26.04.2009 um 07:12 Uhr von Marcus Chee editiert.
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001 — Direktlink
26.04.2009, 09:32 Uhr
And1



WOW!!

schöne Bilder Marcus
Zwei MegaKrane und beide am gleichen Ort

Was ist da aber eigentlich passiert?

mfg Andi
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002 — Direktlink
26.04.2009, 10:39 Uhr
Marcus Chee



http://www.straitstimes.com/Breaking%2BNews/Singapore/Story/STIStory_367426.html?vgnmr=1

See the news

Regards
Marcus
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003 — Direktlink
26.04.2009, 14:28 Uhr
Hendrik
Moderator
Avatar von Hendrik

Marcus, Thanks for sharing........keep us informed about this very interesting recovery action....

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004 — Direktlink
26.04.2009, 15:46 Uhr
Marcus Chee



Hi Hendrik,

The whole crane have been dismantled today. I wasn't there to take pics of all the action. If I'm not wrong, they finish dismantling the whole crane this morning. Pics was taken yesterday evening.

Regards
Marcus
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005 — Direktlink
27.04.2009, 11:51 Uhr
Menzitowoc

Avatar von Menzitowoc

Hello Marcus,

do you know more about the reasons for this crane accident, than written in the newspaper link?
It seems to be quite often, that a luffing jib crane boom flips over to the rear and crashs down.
In a issue of the "International Cranes", they wrote about the investigation results of a accident happened in London with a luffing jib crane.

The investigation gave the following steps, which lead to the crash:
The driver lifted a very light load near to the tower, so the boom was in a near to vertical position.
He slew the crane in a position, were the wind comes from the front a the wind load held the boom up against the booms own weight.
The driver tries to lower the boom an unwinds the luffing rope, but the wind works against that movement.
The rope unwinds further and a slack rope wind hangs from the crane.
The driver slews aout of the wind and the boom falls down into the slack luffing rope, which leads to overloading of the boom structure and a shock load, which crashed the boom.

Here in this case, it seems that shock loads in combination with wind leads to overload the boom stops and flips it over the rear.

The recovery operations looks quite interesting but dangerous, because all work has to be done from the man basket.

Regards Christoph
--
Mal was ganz Anderes: Marion Walking Dragline aus Constructor (Holzbaukasten)
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006 — Direktlink
27.04.2009, 11:59 Uhr
Christian

Avatar von Christian

spectacular pics! thank a lot!

is this truck the LTM1800 boom transporter, by any chance? if no, do you have a pic of what the use to transport the LTM1800 boom?


--
Gruß aus dem Schwarzwald
Christian
-------------------------------
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007 — Direktlink
27.04.2009, 12:41 Uhr
d3an_cain



it happens late @ night when it was not in operation.
it was the highest wind speed recorded in singapore...
more details->http://newpaper.asia1.com.sg/news/story/0,4136,199947,00.html

was there to have a closer look but was asked to turn around as the road were blocked..
looks like they set up the full configuration on both cranes...
wonder how they transport the boom since there's no special heavy trailer in singapore.
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008 — Direktlink
27.04.2009, 14:17 Uhr
Schmidti



Sehr krasse Aktion und ganz tolle Bilder. Herzlichen Dank!

Hab mal in den Datenblättern gestöbert, versucht herauszufinden in welchen Konfigurationen die beiden Kräne da stehen und wie groß die Traglasten sind. Und ich hab überraschendes festgestellt:
Der AC 700 hebt bei diesem Einsatz mehr, als der Liebherr. Dabei sieht der LTM 1800 für mich sowohl im Teleskopauskeger aber vor Allem in der Gitterspitze viel massiver aus als der AC 700. Aber für den stehen bei 55,5 + 4 + 90 Metern Ausleger 8,1 Tonnen im Datenblatt und für den LTM 1800 bei 60 + 91 Metern nur 6,9.

Hakenhöhe dürfte für beide bei so knapp 150 Meter gelegen haben. Zumindest, wenn ich alles richtig geschätzt und erkannt habe.

Alles Gute

Schmidti
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009 — Direktlink
27.04.2009, 15:14 Uhr
Sebastian Suchanek
Admin
Avatar von Sebastian Suchanek


Zitat:
Schmidti postete
Hab mal in den Datenblättern gestöbert, versucht herauszufinden in welchen Konfigurationen die beiden Kräne da stehen und wie groß die Traglasten sind. Und ich hab überraschendes festgestellt:
Der AC 700 hebt bei diesem Einsatz mehr, als der Liebherr.

Naja, da liegen auch zehn(?) Jahre Kranbauerfahrung dazwischen, das muß sich ja auch irgendwo niederschlagen.
(Und zwar zehn Jahre, in denen sich IMHO in diesem Bereich sehr viel getan hat.)


Tschüs,

Sebastian
--
Baumaschinen-Modelle.net - Schwerlast-Rhein-Main.de
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010 — Direktlink
27.04.2009, 18:24 Uhr
Victor

Avatar von Victor

Eindrucksvolle Bilder!

Da braucht man 3,5 meter Höhe, wenn man das nachbilden will in 1:50... (mit LTM1800 und AC500 wäre das dann)
--
Gruß, Victor
NL
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011 — Direktlink
27.04.2009, 21:36 Uhr
Gast:kranwemo
Gäste



Zitat:
Victor postete
Eindrucksvolle Bilder!

Da braucht man 3,5 meter Höhe, wenn man das nachbilden will in 1:50... (mit LTM1800 und AC500 wäre das dann)

Hi Victor ,
kannst ruhig den AC 500 nehmen

AC 700 : 42m = 8,1t mit 90m Wippe und SSL 60 Grad Stellung
AC 500 : 42m =10,1t 90m Wippe/SSL 60 Grad

wobei das für mich nach 84m Wippe aussieht . Da wäre dann 12,6t zu 10,4t . Bei der Hakenhöhe liegt der AC 700 knapp 3m höher .
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012 — Direktlink
27.04.2009, 21:57 Uhr
Victor

Avatar von Victor

Die Länge der Modell-Wippe ist 1,80 meter, also 90 meter
Aber wie gesagt, die Höhe von 3,5 meter fehlt mir


--
Gruß, Victor
NL
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013 — Direktlink
27.04.2009, 22:21 Uhr
Victor

Avatar von Victor

Die AC700 Wippe sieht mir übrigens auch nach 90 meter aus.
12+12+12+3+6+12+3+6+6+12+6
--
Gruß, Victor
NL
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014 — Direktlink
27.04.2009, 22:38 Uhr
Gast:kranwemo
Gäste



Zitat:
Victor postete
Die AC700 Wippe sieht mir übrigens auch nach 90 meter aus.
12+12+12+3+6+12+3+6+6+12+6

Denke hast recht
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015 — Direktlink
20.02.2010, 03:45 Uhr
Tan Aik Liang




Zitat:
Christian postete
spectacular pics! thank a lot!

is this truck the LTM1800 boom transporter, by any chance? if no, do you have a pic of what the use to transport the LTM1800 boom?


Hiap Tong uses a Commetto 4 axle telescopic trailer with boom stand.
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016 — Direktlink
20.02.2010, 23:39 Uhr
frodokla



Hier ist der AC 500 mal ganz aufgebaut.Es ist etwas steil, weil ich die fliegende Flasche nicht eingescherrt habe.Es war nur mal so um zu sehen wie gross er ist.
[img]http://666kb.com/i/bgvh42isymuiy5ui5.jpg[/img]
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017 — Direktlink
22.02.2010, 00:42 Uhr
Tan Aik Liang



woohoo.... LTM1800 mainboom is back in the yard and it's HUGE.... weighing in at 60tons.
Dieser Post wurde am 22.02.2010 um 00:43 Uhr von Tan Aik Liang editiert.
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018 — Direktlink
22.02.2010, 07:41 Uhr
d3an_cain



tan aik liang.

do take photo of the beast..
it was @ my yard but did manage to witness it being set up as they do it during nite time..

if i not mistaken, i saw the ac700 lattice jib @ sentosa the other day.. think they lifting some items @ the cable car pillar there..can bee seen from vivo.. not erected though..
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019 — Direktlink
22.02.2010, 08:45 Uhr
Tan Aik Liang



i'll try, but will need to get permission to do so.

AC700 is still on site, as for the LTM1800 it'll be moving off to another site this week.
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020 — Direktlink
22.02.2010, 11:05 Uhr
d3an_cain



i assumed u working for the company?
i applied b4 after i ORD n didn't get any news..
end up working at a shipyard ..
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