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Hansebubeforum » Vorbild » Trafotransport Südfrankreich Firma STSI » Threadansicht

Autor Thread - Seiten: -1-
000 — Direktlink
07.06.2007, 21:04 Uhr
Christian

Avatar von Christian

die altgediente französische Schwerlastfirma STSI hat vor kurzer Zeit im Süden Frankreichs, genauer gesagt im Departement Var (83) einen Trafotransport durchgeführt.

Interessant hierbei, von den Zugmaschinen (MAN 33.604, Renault R420 und Renault R360) mal abgesehen ist der Einsatz von Scheuerle Modulen der Baureihe K, die von Nicolas komplett überholt wurden.

Alle Fotos sind copyright Guy Menou, nicht STSI

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Merci Guy, et désolé de t´avoir fait attendre, j´ai eu des emm... d´ordinateur
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Gruß aus dem Schwarzwald
Christian
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Dieser Post wurde am 11.08.2007 um 14:13 Uhr von Christian editiert.
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001 — Direktlink
08.06.2007, 08:51 Uhr
ChefvonsGanze



Hallo Christian!
Das sind mal wieder sehr schöne Fotos!
Habe mal eine Frage zu den beiden Renaults:
Sind die von Renault so (Schwerlastkupplungen/Heckaufbau) ausgeliefert worden , oder sind die bei irgendeinem anderen Unternehmen umgebaut/ausgerüstet worden?


Gruß aus dem Sauerland

Andreas
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002 — Direktlink
08.06.2007, 08:54 Uhr
Christian

Avatar von Christian

soweit ich weiß hat Renault die so ausgeliefert, wobei ich nicht ausschliessen will das Sinpar (Tochter von RVI zuständig für Spezialfahrzeuge und Umbauten) da die Finger drin hatte.

Renault hat regulär Schwerlastzugmaschinen gebaut, bis hin zum 700 PS Monster TRM10000 Panzertransporter. die größte zivile Zugmaschine dürfte die R400ti 6x6 sein die bei der STAG lief (R420 gab es zwar auch noch, aber die R400 war ein Einzelstück mit Allrad und Überbreite)

der Schwerlastroller war übrigens 1969 bereits im Fuhrpark von STSI... könnte gut sein daß er die 40 Jahre voll hat
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Gruß aus dem Schwarzwald
Christian
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Dieser Post wurde am 08.06.2007 um 15:49 Uhr von Christian editiert.
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003 — Direktlink
08.06.2007, 08:58 Uhr
ChefvonsGanze




Zitat:
Christian postete
...der Schwerlastroller war übrigens 1969 bereits im Fuhrpark von STSI... könnte gut sein daß er die 40 Jahre voll hat...

Sieht aber dank der Generalüberholung noch richtig gut aus! Das Hydraulikaggregat ist wohl auch überholt oder sogar getauscht worden!?


Gruß

Andreas
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004 — Direktlink
08.06.2007, 09:31 Uhr
Christian

Avatar von Christian

das denke ich doch... der Trafo hatte gut 200 Tonnen Gewicht. Dieser Roller war damals in Frankreich eine Sensation. Ich müsste es verifizieren, aber das dürfte der erste luftbereifte hydraulische Pendelachs Roller in F gewesen sein damals, noch dazu von dort vollkommen unbekanntem deutschem Hersteller Scheuerle.

Zu französischen Schwertransporten der 50er und 60er Jahre gibts ein gutes Charge Utile Sonderheft mit großem STSI Teil, das sieht man den gleichen Roller gezogen von Pacific M26, alten Mack RD und Berliet TBO...
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Gruß aus dem Schwarzwald
Christian
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005 — Direktlink
08.06.2007, 10:09 Uhr
patgxo

Avatar von patgxo

Et bien voilà de bien belles photos mon ami !!!!!
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006 — Direktlink
08.06.2007, 13:55 Uhr
Ralf ER



Schwerlastzugmaschine mit 360 PS ??? Ich fühle mich ins Jahr 1970 zurückversetzt...

Grüße
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007 — Direktlink
08.06.2007, 14:35 Uhr
Christian

Avatar von Christian

hmmm... erstens kommt es drauf an wieviel drehmoment sie auf die Welle bringt, zweitens ist der Truck schätzungsweise von Ende der 80er Jahre, drittens ist das ja nur einer von drei LKW... wir haben insgesamt 1380 PS, das reicht locker, trotz einiger heftiger Steigungen und Gefälle auf der Strecke.

Renault bot die R310, 340, 360, 390, 400 und 420 als 6x4 Schwerlastzugmaschinen an, viele davon sind noch täglich bei französischen Firmen im Einsatz. die Baureihe an sich ist sogar noch älter denn sie resultiert direkt aus dem Berliet TRH280, 305, 320 und 350 (von denen kenne ich allerdings keine aktiven mehr)

*grübel* vielleicht wäre es mal zeit für einen Renault Schwerlastzugmaschinen Thread... alle anderen Marken haben wir schon...
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Gruß aus dem Schwarzwald
Christian
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Dieser Post wurde am 08.06.2007 um 15:50 Uhr von Christian editiert.
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008 — Direktlink
08.06.2007, 15:26 Uhr
Dave



Is the man on the blue motorcycle part of the escort? It seems like he did a good job stopping the oncoming traffic, but he doesn't have any high-visibility markings or flashing lights.
Also, thank you Christian and everyone else that contributed to the discussion on DHS about European-style heavy haulage compared to US-style. There was a lot of good information shared there. Unfortunately, I think too many of the Americans are unwilling to look beyond the borders and open their minds to other, better, ways of doing things. (Example: F1 vs. Nascar.)
--
Greetings from Chicago
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009 — Direktlink
08.06.2007, 15:31 Uhr
Christian

Avatar von Christian

blue men on blue motorcycles are always part of the escort in France... and yoou better do what they want, those guys can be "nervous" quickly. in fact in France we call them the Blues Brothers or "Jake and Elwood"
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Gruß aus dem Schwarzwald
Christian
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010 — Direktlink
08.06.2007, 16:23 Uhr
Dave



That's funny to call them that. I know that the Blues Brothers are very popular here in Chicago; in fact, they are nearly regarded as the patron saints of the city. I'm glad that the movie is familiar enough in France that the nickname is used. That's one of my all-time favorite movies.
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Greetings from Chicago
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011 — Direktlink
08.06.2007, 19:59 Uhr
GuyM



Dave,

Heavy haulage transport in France requires police escort (motorbikes mainly)when too wide or too heavy (let's say the UK CAT3 type of haulage), in addition to front and rear escort vans.
This proves to be very helful as the police is entitled to stop oncoming traffic and to ask them to move onto the hard shoulder (which cannot be done by private escort staff): try to do that in France if you are not a policeman.
On a transport like the one above (hilly region and part on narrow roads), it helped a lot to get the 40km acheived within 2 days: I am sure it would have been very difficult without police motobikers.

I hope it helps.
Guy
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012 — Direktlink
08.06.2007, 20:04 Uhr
Dave



I didn't realize that he was a police officer. From the angle, it's hard to see any indication other than the blue color. Your explanations make perfect sense. Thank you.
--
Greetings from Chicago
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013 — Direktlink
08.06.2007, 20:22 Uhr
Peter Voogt

Avatar von Peter Voogt

Dave,

This link gives a picture of the police-bike and his officers.
http://www.motoservices.com/reportages/mondial_2003/Gendarmerie_2.JPG
Just everything bleu and 2 bleu lights by the windscreen.
And what Christian wrote: listen quickly to them !!

Peter
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014 — Direktlink
11.08.2007, 12:45 Uhr
GuyM



Attention Hansebube Forum Administrators,

I just read in "Convoi Exceptionnel" website forum that STSI has, via its website host "Free.fr", requested this French heavy haulage-oriented website to remove all pictures representing STSI vehicles or activities as they have been taken and displayed without STSI permission.
See link below:
http://convoi.exceptionnel.free.fr/phorum/viewtopic.php?t=600
I don't know if this action is focused on pics taken in company premises or in closed areas only (many being placed by a STSI trainee) or if this applies as well to pictures on public roads (as my pics above).

A funny way of considering truckspotting activities!

Best regards.
Guy
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015 — Direktlink
11.08.2007, 13:36 Uhr
Christian

Avatar von Christian

a) these pics are taken on a public road
b) these pics were not taken by STSI and therefore are not under their copyright
c) nothing critical is shown on the pics. no accident, no military secret etc
d) so far, nobody from STSI has spoken to us.

and honestly, before sending a letter through a lawyer, a simpkle nice email with "Could you please remove the pictures" goes way further than threatening right away, even more when the pics are not even their intellectual property.

that means: if the owner of these pics sees no objection, they stay where they are
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Gruß aus dem Schwarzwald
Christian
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016 — Direktlink
12.08.2007, 09:03 Uhr
GuyM



Christian,

No problem for me: pics will stay where they are.
I went through the STSI debate on "Convoi Exceptionnel" forum and did a little bit of thinking: some pictures of the transfo transport displayed by Garett73 (I think that this was his forum name) were shot in La Roseline railway premises, which is a military railway station where all military equipment going to/from the Canjuers camp (French and European battle tanks and other armoured vehicles) are (un)loaded (from)on flatcar trains. I suspect this to be the problem, not my pictures as these were only displayed on your forum.
All the best.
Guy
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